انواع مختلف فلزیاب ها را بشناسید .

در این مطلب میخواهیم با انواع مختلف فلزیاب ها آشنا شویم . خیلی از مردم به دلیل نداشتن تجربه و آگاهی لازم با سیستم های مختلف دستگاه فلزیاب آشنایی ندارند . به همین علت همه ی دستگاه ها را در یک دسته بندی قرار میدهند . در حالیکه اینطور نیست و فلزیاب ها انواع مختلفی دارند .

به طور کلی دستگاه های فلزیاب به سه ردیف شعاع زن ، نقطه زن و اسکنر تقسیم شده اند . که شناخت دقیق هر یک از آن ها برای کسانی که قصد خرید فلزیاب دارند الزامی میباشد . چون اگر میخواهند سیستمی مناسب با خواسته های خود بخرند چاره ای جز این راه ندارند . از یک سو هم هر یک از این سیستم ها مزایا و معایبی دارند که متاسفانه بیشتر خریداران از آن بی اطلاع هستند . پس تا آخر این مطلب همراه ما باشید تا شما را با این سیستم ها آشنا کنیم :

ACE 400 - انواع مختلف فلزیاب

نقطه زن ها یکی از معروف ترین انواع مختلف فلزیاب ها هستند :

همان طور که در بالا اشاره شد ، فلزیاب ها انواع مختلف دارند . اولین نوع دستگاه های فلزیاب ، نقطه زن ها میباشند . بیشتر مردم با این نوع فلزیاب آشنایی دارند و آن را مشاهده کرده اند . اغلب کسانی که میخواهند فلزیاب خریداری نمایند سراغ نقطه زن ها میروند و طرافدار این نوع سیستم ها نسبت به دیگر سیستم ها بیشتر است . همانطور که از نام این فلزیاب ( نقطه زن ) معلوم است ، این دستگاه نقطه ی دقیق هدف را مشخص میکند ، این فلزیاب هنگامی که اپراتور روی هدف قرار میگیرد آلارم می دهد . این چنین است که اپراتور می فهد جایی که قرار گرفته فلز وجود دارد .

این سیستم ها نسبت به ساختاری که دارند قیمت های متفاوتی نیز دارند . بر فرض مثال نقطه زنی وجود دارد که در عمق  1.5 متری جست و جو میکند از این رو نقطه زن هایی هم وجود دارد که توانایی دارند در عمق 5 متری کاوش کنند . البته این تنها قسمت کوچکی از تفاوت های سیستم های نقطه زن است که باعث شده قیمت های آن ها نیز متفاوت باشد . چرا که برخی مسائل دیگر هم وجود دارد مانند ثبات بالانس ، حذف ذرات ، تفکیک و … نقطه زن ها خود نیز انواع مختلفی دارند مانند VLF / SLF / PULS که هر یک به طور جداگانه کاربرد های ویژه ای دارند . برای آشنایی با انواع نقطه زن ها به وبلاگ مراجعه نمایید . 316V7uVH1AL - انواع مختلف فلزیاب

شعاع زن ها :

شاید برای کسانی که برای اولین بار است فلزیاب شعاع زن به گوششان خورده سوال به وجود آید ؟ اصلا فلزیاب شعاع زن چیست ؟ چه کاربردی دارد ؟ کجا قابل استفاده است ؟ فلزیاب شعاع زن را ردیاب هم می نامند . شعاع زن ها در مناطق خیلی بزرگ کارایی دارند . چون در این مکان ها نمی شود که همه ی منطقه را با فلزیاب نقطه زن کاوش کرد . چون خسته و  دلسرد می شوید ، به همین علت است که شعاع زن ها را ساختند . فرض کنید شما در یک منطقه ای هستید و میخواهید آن محیط را کاوش کنید از این رو محیط شما نزدیک 2000 متر متراژ دارد . در این حین میدانید که کاوش 2000 متر زمین با فلزیاب نقطه زن خیلی زمان بر است و خسته میشوید .

ولی اگر شما شعاع زن داشته باشید مشکلتان حل میشود و به راحتی میتوانید کاوش کنید . فلزیاب شعاع زن مانند یک رادار عمل کرده و منطقه هدف را مشخص میکند . یعنی شما به جای اینکه 2000 متر کاوش کنید شعاع زن این 2000 متر را برای شما در حد یک منطقه ی 10*10 متر ، کوچک می کند . و شما آن منطقه ی 10*10 متر که شعاع زن مشخص کرده را با نقطه زن جست و جو می کنید . البته باید توجه داشت که شعاع زن ها فقط منطقه هدف را مشخص میکنند نه نقطه دقیق را . برای مشخص کردن نقطه دقیق باید یک نقطه زن داشته باشید . پس در کل شعاع زن بدون داشتن نقطه زن کاربردی ندارد و به بیانی دیگر فلزیاب نقطه زن مکمل فلزیاب شعاع زن میباشد . اگر قصد خرید دستگاه فلزیاب دارید این مطلب را بخوانید . target 220 3 1024x680 - انواع مختلف فلزیاب

اسکنر ها :

تا حالا اسم اسکنر ها را شنیده اید . اما اسکنر ها چگونه کار میکنند و چه تفاوتی با دیگر فلزیاب ها دارند . اسکنر ها از سیستم مگنت استفاده میکنند این سیستم ها قابلیت این را دارند از مکانی که اپراتور در نظر دارد کاوش کند اسکن بگیرد . مردم فکر میکنند که اسکنر ها ، نوع جنس را نیز مشخص میکنند . یعنی شکل تمامی فلزات زیر زمین را مانند (شمشیر ، خنجر ، سکه و …) را نشان میدهد . گفتنی است که چنین چیزی وجود ندارد و همه ی این حرف ها دروغ و کذبی بیش نیست .

بیشتر کلاهبردان با اینگونه حرف و سخن ها فقط میخواهند که به اهداف شوم و پلید خود برسند . در بین انواع مختلف سیستم ها ، کار کردن با فلزیاب های اسکنر کمی دشوار تر می باشد و مستلزم آموزش و تمرین میباشد . کار کردن با اسکنر مزایا و معایبی دارد و به همین خاطر است که افرادی که تجربه بیشتری دارند و در زمینه کار کردن با این نوع سیستم ها تخصص دارند به سراغ خرید اسکنر ها می روند . اسکنر ها نسبت به دیگر فلزیاب ها از پیچیدگی ساختاری خاصی برخوردار هستند . به همین خاطر است که قیمت فزیاب اسکنر گرانتر از فلزیاب های شعاع زن و نقطه زن میباشد . اگر شما هم علاقه مند به خرید فلزیاب اسکنر باشید میتوانید به پیج اینستاگرام کاوش فلزیاب مراجعه کرده و نحوه کارکرد اسکنر ها را مشاهده کنید . 41nmt4qlDzL - انواع مختلف فلزیاب